skip to main |
skip to sidebar
- Selepas pengajaran dijalankan adalah penting bagi guru pemulihan khas menilai prestasi yang dicapai oleh murid-murid.
- Penilaian hendaklah berdasarkan mutu kerja dan tahap perkembangan kemahiran murid.
- Rekod prestasi kemajuan murid setiap individu murid penting untuk menentukan adanya proses pemulihan yang lengkap dan baik.
- Pencapaian murid hendaklah direkodkan berterusan sejajar dengan pengajaran dan pembelajaran serta penilaian.
- Kandungan dalam rekod haruslah mempunyai corak yang tersendiri selari dengan perkembangan kemajuan murid dalam satu-satu pelajaran
- Eleman utama dalam penilaian :
- Objektif ujian
- Jadual Penentuan Ujian
- Pemilihan item
- Penapisan dan Pengeditan Item
- Bentuk soalan (bertulis, lisan dan amali)
- Pentadbiran ujian
- Pemeriksaan jawapan
- Penganalisa keputusan
- Rekod prestasi